Jakie zmiany metaboliczne następują w trakcie zapalenia


Użytkownik: donottouchme donottouchme Status edytora: POCZĄTKUJĄCY 3 lata temu

Zmiany metaboliczne

Organizm nie pozostaje obojętny wobec zapalenia. Jak na nie reaguje? Otóż wyróżnia się reakcje systemowe na odczyn zapalny. Do tego typu reakcji zaliczyć można: uruchomienie kaskady aktywacji dopełniacza, spadek cynku i żelaza w surowicy krwi, wzrost stężenia miedzi, zmniejszenie ciężaru ciała (przewaga procesów katabolicznych, ujemny bilans azotowy, objawy anoreksji, które wynikają z działania TNF). To jednak nie wszystko. Jest to tylko odzwierciedlenie przemian, jakie zachodzą w metabolizmie człowieka. Przemiany metaboliczne są zaś o wiele bardziej skomplikowane niż to, co zauważyć można w zmianach ustrojowych.

 

Zauważa się takie przemiany metaboliczne jak na przykład: zmiany w przemianie tłuszczy, glikoprotein i cholesterolu. W odczynie zapalnym obserwuje się spadek stężenia cholesterolu całkowitego i HDL oraz wzrost frakcji LDL, który ma charakter zmienny z zależności od płci. Lipoproteiny występujące w krążeniu tworzą kompleksy z endotoksynami bakteryjnymi (LPS), zabezpieczając w ten sposób organizm przed rozwojem reakcji zapalnej - to bardzo ważna funkcja lipoprotein w zapaleniu! Ogólne i miejscowe zaburzenia przemiany lipidowo-cholesterolowej, które ułatwiają rozwój miażdżycy. W reakcji zapalnej wzrasta również stężenie peptydów opiatowych, enkefalin i endorfin, które są odpowiedzialne za działanie analgetyczne obserwowane w warunkach stresu. Z kolei reakcja bólowa, która bardzo często występuje, związana jest z wydzielaniem bradykininy, prostacykliny oraz prostaglandyn PGE1, PGE2 i PAF.


Poleć:

Szukaj:
Więcej odpowiedzi z kategorii: ZdrowiePodgrupaChoroby
Dodaj kolejną odpowiedz do pytania: Jakie zmiany metaboliczne następują w trakcie zapalenia?
Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży

Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży

  Ćwiczenia na jędrny brzuch po ciąży Po ciąży skóra na brzuchu traci elastyczność, skóra może być zwiotczała, co jest strapieniem wielu kobiet. W 6 tygodni po poro
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców

Ćwiczenia na rozbudowanie pleców Rozbudowanie pleców jest jednym z elementów treningu ogólnorozwojowego, musimy bowiem rozwijać nasze ciało proporcjonalnie. Warto w
Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki Wysportowane łydki maja ładny, wyraźnie zarysowany kształt i silne mięśnie. Wiele osób zapomina jednak, że w ramach treningu ogólnorozwojoweg
Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenia na pośladki i uda Za zgrabnymi i wymodelowanymi pośladkami i udami szczególnie podążają kobiety. Jest wiele prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie mogą przy
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenia na triceps Triceps, czyli mięsień trójgłowy ramienia znajduje się na tylnej powierzchni naszego ramienia. Warto pamiętać, że mięśnie rąk należy ćwiczyć równom
Ćwiczenia Na

Ćwiczenia i Trening Na

Dołącz i ćwicz razem z nami na Ćwiczenia-Na.pl. Ćwiczenia na wszystkie partię ciała
6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera: Spoób na płaski brzuch