Jak zapobiegać jesiennym zachorowaniom


Użytkownik: JRW JRW Status edytora: POCZĄTKUJĄCY 4 lata temu

ZAPOBIEGANIE JESIENNYM PRZEZIĘBIENIOM

         Nikt nie lubi chodzić z czerwonym, zakatarzonym nosem, kaszleć i leżeć w łóżku. Niestety w okresie jesieni człowiek bardziej narażony jest na złapanie infekcji. Zmienna pogoda, słaba odporność, nie do końca wyleczona infekcja mogą przyczynić się do szybszego zachorowania. Dlatego warto wzmocnić się, a tym samym próbować zapobiegać jesiennym przeziębieniom. Do taki działań można zaliczyć

·         Picie różnego rodzaju herbat.  Herbata znajduje się w każdej kuchni, jednak nie każdy wie, że ma ona wiele właściwości, które wspomagają nasze zdrowie.  Czarna herbata z miodem i cytryną  dobra jest na przeziębienie. Zabija bakterie i działa rozgrzewająco. Herbata zielona ma wiele witamin: A, B, B2, C, E. Bogata jest w potas i żelazo. W okresie jesiennym warto pić ją przynajmniej raz dziennie.

·         W okresie, gdy wszyscy podatni są na łapanie różnego rodzaju wirusów trzeba unikać zatłoczonych miejsc.

·         Stosowanie szczepionek- wrzesień i październik to najlepszy czas na zaszczepienie się przeciwko grypie.

·         Działania profilaktyczne – częstsze mycie dłoni ciepłą wodą z mydłem antybakteryjnym, po wyjściu do sklepu, na spacer.

·         Zdrowe odżywianie się, gdyż jesienią organizm potrzebuje więcej witamin. Warto wzbogacić dietę w warzywa takie jak: marchewka, buraki, kapusta, kalafior i szpinak. Kwasy omega -3 zawarte w rybach są równie ważne.

·         Ubiór odpowiedni do pogody – aby nie zmarznąć, ale też nie przegrzać się.


Poleć:

Szukaj:
Więcej odpowiedzi z kategorii: ZdrowiePodgrupaChoroby
Dodaj kolejną odpowiedz do pytania: Jak zapobiegać jesiennym zachorowaniom?
Ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch Obwisły brzuch można ujędrnić o ile brak napięcia skóry nie wynika z jej nadmiaru, co może pojawiać się w wyniku zbyt szybkiej utraty kilogramów
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet

Ćwiczenia na grzbiet Jeśli mowa o grzbiecie, to chodzi o całość mięśni pleców. Szczególnie panowie dbają o to, by te patie ciała były odpowiednio ćwiczone, co gwarantuje s
Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud Trening ud jest jednym z ważniejszych elementów ćwiczeń ogólnorozwojowych, praktykowanych zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Wystarczy p
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki

Ćwiczenia na górną część klatki piersiowej Ćwiczenia, które wpływają na modelowanie klatki piersiowej zazwyczaj wpływają zarówno na jej dolną jak i górą cz
Ćwiczenia Na

Ćwiczenia i Trening Na

Dołącz i ćwicz razem z nami na Ćwiczenia-Na.pl. Ćwiczenia na wszystkie partię ciała
6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera: Spoób na płaski brzuch