Jak zapobiegać jesiennym zachorowaniom


Użytkownik: JRW JRW Status edytora: POCZĄTKUJĄCY 4 lata temu

ZAPOBIEGANIE JESIENNYM PRZEZIĘBIENIOM

         Nikt nie lubi chodzić z czerwonym, zakatarzonym nosem, kaszleć i leżeć w łóżku. Niestety w okresie jesieni człowiek bardziej narażony jest na złapanie infekcji. Zmienna pogoda, słaba odporność, nie do końca wyleczona infekcja mogą przyczynić się do szybszego zachorowania. Dlatego warto wzmocnić się, a tym samym próbować zapobiegać jesiennym przeziębieniom. Do taki działań można zaliczyć

·         Picie różnego rodzaju herbat.  Herbata znajduje się w każdej kuchni, jednak nie każdy wie, że ma ona wiele właściwości, które wspomagają nasze zdrowie.  Czarna herbata z miodem i cytryną  dobra jest na przeziębienie. Zabija bakterie i działa rozgrzewająco. Herbata zielona ma wiele witamin: A, B, B2, C, E. Bogata jest w potas i żelazo. W okresie jesiennym warto pić ją przynajmniej raz dziennie.

·         W okresie, gdy wszyscy podatni są na łapanie różnego rodzaju wirusów trzeba unikać zatłoczonych miejsc.

·         Stosowanie szczepionek- wrzesień i październik to najlepszy czas na zaszczepienie się przeciwko grypie.

·         Działania profilaktyczne – częstsze mycie dłoni ciepłą wodą z mydłem antybakteryjnym, po wyjściu do sklepu, na spacer.

·         Zdrowe odżywianie się, gdyż jesienią organizm potrzebuje więcej witamin. Warto wzbogacić dietę w warzywa takie jak: marchewka, buraki, kapusta, kalafior i szpinak. Kwasy omega -3 zawarte w rybach są równie ważne.

·         Ubiór odpowiedni do pogody – aby nie zmarznąć, ale też nie przegrzać się.


Poleć:

Szukaj:
Więcej odpowiedzi z kategorii: ZdrowiePodgrupaChoroby
Dodaj kolejną odpowiedz do pytania: Jak zapobiegać jesiennym zachorowaniom?
Ćwiczenia na kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer

Ćwiczenia na kaloryfer Same ćwiczenia nie wystarczą by uzyskać tzw. kaloryfer, czyli widocznie zarysowane pod skóra mięśnie brzucha. Musisz zarówno wykonać rzeźbę jak i spal
Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową

Ćwiczenia na obręcz barkową Obręcz barkowa jest to grupa mięśni obejmująca częściowo klatkę piersiową oraz plecy, a także kark. W szczególności mężczyźni dbają o to, by roz
Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ćwiczenia na mięśnie pleców Zaczynając jakiekolwiek treningi, nie możemy zapominać o tym, żeby najzwyczajniej w świecie rozgrzać wszystkie swoje mięśnie. W innym przypadku bardzo
Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud

Ćwiczenia na trening ud Trening ud jest jednym z ważniejszych elementów ćwiczeń ogólnorozwojowych, praktykowanych zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Wystarczy p
Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki

Ćwiczenia na jędrne policzki Kto nie chce cieszyć się jędrnymi i pełnymi policzkami mimo upływu lat? Jest na to wiele sposobów. Możesz ujędrniać skórę za pomocą krem&oacu
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Ćwiczenia Na

Ćwiczenia i Trening Na

Dołącz i ćwicz razem z nami na Ćwiczenia-Na.pl. Ćwiczenia na wszystkie partię ciała
6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera: Spoób na płaski brzuch