Jak klasyfikuje się zapalenia


Użytkownik: donottouchme donottouchme Status edytora: POCZĄTKUJĄCY 4 lata temu

Klasyfikacja zapaleń

Zapalenia mogą przyjmować różną formę. Najczęściej klasyfikuje się je na: zapalenia ostre, czyli inflammatio acuta, zapalenia podostre - subacuta oraz zapalenia przewlekłe, czyli i. chronica. Czym różnią się zapalenia ostrych od przewlekłych? Jest kilka zasadniczych różnic. Po pierwsze zapalenie ostre determinują – neutrofile, a przewlekłe – limfocyty, plazmocyty, makrofagi i fibroblasty. Ważne jest też to, że zapalenie ostre nie zawsze przechodzi w zapalenie przewlekłe np. przy oparzeniu I stopnia zapalenie ma charakter wysiękowy i mija bez dalszych konsekwencji. Ponadto zapalenie przewlekłe może mieć od początku charakter utajony np. przewlekłe zapalenie wątroby. Warto wspomnieć, że prątek gruźlicy wywołuje przewlekły stan zapalny – komórki granulocytarne nie mogą zniszczyć tej bakterii – dominują nacieki makrofagów i fibroblastów oraz zmiany wytwórcze.

 

Inne różnice również są ważne. Nie można zapomnieć o tym, że w czasie zapalenia przewlekłego mogą pojawić się stany zapalenia ostrego – tzw. zaostrzenie się procesu przewlekłego. W zapaleniu ostrym następuje zwykle całkowity powrót do normy, bez powikłań. Zapalenie przewlekłe powoduje trwałe uszkodzenie tkanek, aż do powstania blizny włącznie

W zapaleniu przewlekłym narząd nie jest zaczerwieniony i gorący, ale może być bolesny, obrzmiały, o upośledzonej funkcji. Oczywiście zapalenie ostre jest o wiele łatwiejsze w leczeniu niż często utajone i bezobjawowe zapalenie przewlekłe np. narządu.


Poleć:

Szukaj:
Więcej odpowiedzi z kategorii: ZdrowiePodgrupaChoroby
Dodaj kolejną odpowiedz do pytania: Jak klasyfikuje się zapalenia?
Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia na brzuch Jest wiele prostych ćwiczeń, które bez wielkiego wysiłku pozwalają nam kształtować mięśnie brzucha. Ćwiczenia można wykonywać zarówno na siłowni jak
Trening na barki

Trening na barki

Trening na barki Barki są częścią ciała, o której wiele osób zapomina w treningach. Pamiętajmy, że rozbudowujemy ciało zawsze proporcjonalne, najlepiej więc stosować trenin
Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na najszersze grzbietu

Ćwiczenia na mięsień najszerszy grzbietu Mięsień najszerszy grzbietu ma największą powierzchnię spośród wszystkich mięśni w ciele człowieka. Mamy dwa mięśnie najszersze grzbie
Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki

Ćwiczenia na mięsień brzuchaty łydki Mięsień brzuchaty łydki jest mięśniem dwugłowy, który odpowiednio ćwiczony wyraźnie zarysowuje się z tyłu naszych łydek. Jego nazwa bierz
Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu

Ćwiczenia na pośladki w domu Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu Twoich pośladków to po prostu zacznij ćwiczyć. Wystarczy wykonywać co dzień 15-20 minut treningu, by cieszyć się
Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej

Ćwiczenia na dolną część klatki piersiowej W trakcie ćwiczeń na klatkę piersiową aktywujesz do wysiłku większość mięśni, chociaż możesz wybierać ćwiczenia które będą mo
Ćwiczenia Na

Ćwiczenia i Trening Na

Dołącz i ćwicz razem z nami na Ćwiczenia-Na.pl. Ćwiczenia na wszystkie partię ciała
6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera: Spoób na płaski brzuch