Czym jest ptaszyniec


Użytkownik: donottouchme donottouchme Status edytora: POCZĄTKUJĄCY 4 lata temu

Ptaszyniec

Dermanyssus gallinae to po polsku ptaszyniec i jak łatwo się domyślić, będzie on atakował ptaki, a najczęściej drób. Należy do rodziny Gamasidae, czyli dręczowatych. Mają one dobrze rozbudowane ciało, o kształcie owalnym, które jest spłaszczone grzebietowo - brzusznie. Posiadają też wydłużone narządy gębowe i smukłe, ale bardzo mocne kończyny. Samiec osiąga wielkość 600 - 320 u, a samica 700 - 750 x 400 u. Kiedy samica jest nassana krwią, może osiągać wielkość nawet do 2 mm. Ciało jest gruszkowate. Kolor pasożyta uzależniony jest od stopnia wypełnienia krwią. Początkowo jest białoszary, ale potem przechodzi w ciemnoczerwony.

Powłoki ciała są słabo schitynizowane. Są też słabo owłosione. Posiadają tylko jedną tarczkę. Głaszczki są długi i składają się z aż 5 członów. Szczękoczułki są z kolei 2 - członowe i faliste u samca, wydłużone w postaci szpilek u samicy. Przetchlinki znajdują się za 3. parą odnóży. Samice składają jaja w środowisku zewnętrznym, a dokładniej w kurnikach. Składają po 4 - 8 jaj przez 5 - 8 tygodni. Po 2 dniach pojawiają się pierwsze larwy. Wyróżnia się tu 3 okresy linienia i 2 stadia nimf, które przechodzą potem w osobnika dorosłego, czyli imago. Rozwój trwa 7 dni. Bez pokarmu żyją 5 miesięcy. Powodują chorobę – skariozę.


Poleć:

Szukaj:
Więcej odpowiedzi z kategorii: ZdrowiePodgrupaChoroby
Dodaj kolejną odpowiedz do pytania: Czym jest ptaszyniec?
Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha

Ćwiczenia na ujędrnienie brzucha Jeśli Twojemu brzuchowi brakuje jędrności, możesz to zmienić. Na początek zastanów się czemu tak jest – jeśli masz zbędne kilogramy to post
Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki Mówiąc o ćwiczeniach na barki mamy na myśli trening mięśni ramiennych. Powinien on być włączony do ćwiczeń ogólnorozwojowych – trening warto wykon
Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy

Ćwiczenia na wady postawy Wad postaw jest wiele i większość z nich wiąże się z utrzymywaniem nieprawidłowej sylwetki w wyniku skrzywień kręgosłupa. Wiele osób żyje z wadami post
Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki

Ćwiczenia na wysportowane łydki Wysportowane łydki maja ładny, wyraźnie zarysowany kształt i silne mięśnie. Wiele osób zapomina jednak, że w ramach treningu ogólnorozwojoweg
Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupe

Ćwiczenia na dupę Pośladki są bardzo ważną częścią ciała,  szczególnie dla kobiet, które dbają o to, by pupa była jędrna i zgrabna. Jest to wizytówka ciała
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej Trening klatki piersiowej jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń ogólnorozwojowych. Warto ćwiczyć klatkę piersiową 3 razy w tygodniu, pamięta
Ćwiczenia Na

Ćwiczenia i Trening Na

Dołącz i ćwicz razem z nami na Ćwiczenia-Na.pl. Ćwiczenia na wszystkie partię ciała
6 weidera

Aerobiczna 6 weidera

Aerobiczna 6 weidera: Spoób na płaski brzuch